heartbeat

Tuesday, February 23, 2016

Doa Hari Selasa


Assalamualaikum semua.

Hari ini terjumpa ada kawan share doa hari Selasa kat whatsapp. Rasa tertarik sangat dengan doa yang dia share ni. 

Jadi, ku share pulak doa tu kat dalam blog ni. Semoga bermanfaat kepada kita semua. Kan kan.. Yang baik baik kita kongsikan bersamalah. Yang tak baik kita jadikan sempadan. 

Jom kita hayati doa hari Selasa kat bawah ni;

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ - السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ الله 
وَبَرَكَاتهُ

. بِسْمِ  ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞
مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞

DOA HARI SELASA

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العلمين، والصلاة والسلام علي محمداشرف المرسلين و علي اله وصحبه اجمعين

Ya Allah Ya Tuhan kami, pada hari selasa ini, kami memohon kpdMu, lapangkanlah hati kami, bahagiakanlah keluarga kami, luaskanlah rezki kami dan mudahkanlah urusan2 kami.

Allahumma Ya Rahman, sesungguhnya Engkau yang menciptakan yang di langit juga yang dibumi n segala apa di antara keduanya; dan kami berada dalam perjanjian denganMu. Kami berikrar kepadaMu dengan segala daya kemampuan kami, akan kami laksanakannya sebaik-baiknya janji kami. Lindungilah kami drpd tergelincir terhadap janji itu Ya Allah.

Ya Allah Ya Rahim Ya Razzak,  limpahkanlah rezeki yang berpanjangan dan mencukupi lagi berkat kepada kami. Sihatkanlah tubuh badan kami, pendengaran kami juga penglihatan kami. Dan jadikanlah kami sentiasa di dlm keredhoanMu Ya Allah.

Kami berlindung dgnMu Ya Allah drpd apa2 musibah, bala malapetaka n kejadian yg tidak diingini keatas kami, keluarga, kaum kerabat n kenalan kami Ya Allah.

Allahumma Ya Ghaffar,  kami memohon keampunan ke atas segala dosa kami, dosa kedua ibubapa dan mertua kami, dosa anak2 dan pasangan kami, kaum keluarga kami, sahabat2 kami; dan, dosa sekalian mukminin mukminat muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

(وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ)

Dan tidak lah sama (kesannya dan hukumnya) perbuatan yang baik dan perbuatan yang jahat. Tolaklah (kejahatan yang ditujukan kepadamu) dengan cara yang lebih baik; apabila engkau berlaku demikian maka orang yang menaruh rasa permusuhan terhadapmu, dengan serta merta akan menjadi seolah-olah seorang sahabat karib.

Selawat dan salam keatas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli dan para sahabatnya. Segala puji pujian hanya untuk Mu Ya Allah Ya Rabbal Alaamiin.

Mari Berzikir. Damainya hati bila berzikir ni;
Allahummasolliala Sayyidina Muhammad, Waala Ali Sayyidina Muhammad.

🌞🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌞

Ada sebab mengapa kita mengenali seseorang itu dalam hidup kita . Sama ada kita perlu mengubah hidup kita atau kita mengubah hidup dia.

Jangan menyakiti jika tidak mahu disakiti.

~ hUShSYA ~

No comments:

Post a Comment