heartbeat

Monday, April 7, 2014

Memperingati Hari Lahir Abah

Assalamualaikum.. 

Semalam, 6 April adalah tarikh hari lahir abah.. Tapi tahun ni tak kan sama dengan tahun sebelumnya... Tahun sebelumnya, akan ada SMS dariku utk abah.. Akan ada ucapan call dari cucu untuk atok dia.

Namun, bermula tahun 2014, tiada lagi semua tu, yang ada hanyalah ingatan serta sedekah bacaan Al Quran buat abah. Abah tak sambut lagi hari lahir dia, abah dah pergi menemui Penciptanya. Abah kembali ke tempat asalnya.. 

Di hari lahir abah juga, aku mendapat kekuatan, tiada lagi air mata mengalir tanpa di pinta. Entah kenapa. Aku secara tiba-tiba menerima kenyataan abah dah pergi. Tiada keluh tiada rasa sakit di hati ini bila mengenangkan abah dah tak ada.. Aku yakin, kekuatan ini aku dapat dari abah. Mungkin abah datang padaku secara tidak sedar dan memberi kata kata semangat untuk menerima semua kenyataan ini. Aku yakin dan aku pasti.. Abah yang memberi semangat ini. Terima kasih abah kerana mengajar akak tentang ilmu kehidupan. Sekarang akak dah terina kenyataan dan tidak lagi bersedih dengan pemergian abah. Abah pergi kembali kepada pencipta abah, Allah swt.. Abah tak tinggalkan akak selamnya, abah tetap ada dalam jiwa akak. Adanya abah, ada lah akak di dunia ini.. Akak akan terus meningati abah tak kira di mana akak berada. Al Fatihah akan senantiasa dihadiahkan buat abah, long dan ngah.. Itu janji akak..
 
Buat abah, damai dan tenanglah toh abah di sana. Semoga Allah swt mengampunkan dosa abah kerana abah adalah abah terbaik akak pernah ada dan tak akan ada gantinya.. 

Al Fatihah buat abah, long dan ngah.

No comments:

Post a Comment