heartbeat

Tuesday, November 6, 2012

Hari Anugerah Kecemerlangan, Hari Graduasi Tahun Enam dan Pra Sekolah 2012

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, tahun ni sangat memberangsangkan buat kakak. Sebagai pelajar tahun 1, kakak dah menunjukkan kesungguhan dia dalam pelajarannya. Alhamdulillah, satu perangsang buat kakak dan adik dia juga tu kan..

Tahun ni merasalah aku sebagai ibu yang berbangga dengan pencapaian anaknya hasil dari ujian penilaian akhir tahun. Berkat usaha dan doa yang tak putus-putus, kakak akhirnya berjay. Kakak akan menghadiri majlis penyampaian hadiah dan bakal menerima penghargaan untuk kategori Anugerah Terbaik Dalam Aliran. Sebagai seorang ibu, aku berbangga dengan pencapaian kakak, sebab aku sebenarnya tak mengharapkan apa-apa masa ujian penilaian akhir aritu. Dengan peel dia mengadap ipad 24/7, tengok cerita barbie la, upin ipin la, mickey mouse bagai.. Memang aku berharap dia lulus aje la dalam ujian penilaian akhir tahun. Cukuplah dia kekal dalam kelas dia sekarang dan tak mendapat markah yang corot. Itu dah memadai bagi aku. Yelah kan, tak kan nak harapkan miracle pulok kan. Bawak-bawak la sedor diri. Hahaha.. Tapi bila kakak menghadiahkan mak dia kejutan(yang benar-benar kejutan untuk aku) aku bersyukur dan gembira sangat.

Haruslah aku memupuk lagi semangat dia untuk terus rajin belajat di masa-masa akan datang. Insya Allah. Itu aje lah yang mampu mak dia lakukan pon. Sebab mak dia bukan lah pelajar cemerlang dulu kala.. Suam-suam aje pon ;D Tapi itu tak menjadi penghalang la kan untuk aku menyokong dan membantu apa-apa yang aku bole kan... Insya Allah..

Kepada baby, mama berbangga dengan pencapaian baby. Bangga sangat sebab mama tau anak mama memang bole buat. Lepas ni kena rajin dan usaha lagi ye. Bak kata papa, nak pandai bukan sekali belajar aje, kena banyak buat latihan baru dapat ingat dan yang paling penting dapat paham apa yang kita belajar.

Tahniah Baby ;)

No comments:

Post a Comment