heartbeat

Sunday, April 10, 2016

Doa Hari Ahad

Assalamualaikum..

Hari ini nak share doa hari Ahad. Semoga bermanfaat kepada kita semua. Jom kita baca doa hari Ahad kat bawah ni ye..

Doa hari Ahad

بسم الله الرحمن الرحيم.
الحمد الله رب العلمين، والصلاة والسلام علي سيدنا محمداشرف المرسلين و علي اله وصحبه اجمعين

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, pada hari ahad ini kami memohon agar Engkau peliharakan dan selamatkan agama kami, keimanan kami, diri kami, anak pinak kami, kaum keluarga kami, harta benda kami dan apa saja yg telah Engkau kurniakan kpd kami.

Ya Allah Ya Jabbar, cantikkanlah kami dgn kesihatan, teguhkanlah kami dgn taqwa dan ketenangan, lindungilah kami dari segala asbab penyesalan samada sekarang mahupun akan datang, sesungguhnya Engkau mendengar segala permintaan kami.

Ya Allah Ya Tuhan kami, berikanlah rezeki yg halal buat kami dan saudara2 muslim kami. Jauhkan kami dari perbuatan maksiat dan fitnah pd hari ini dan hari2 yg seterusnya. Semoga apa yg kami kerjakan sentiasa mendapat redhaMu.

Ya Allah Ya Ghaffar, ampunkanlah dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, anak isteri serta saudara n kaum kerabat kami, guru2 n ustaz kami, sahabat2 kami n sekalian mukminin mukminat muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga Baginda. Segala puji pujian hanya utkMu Ya Allah Ya Rabbal 'Alaamiin..

Mari Berzikir
(Bersihkan Hati)
Ya Hayyu Ya Qayyum

🌞🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌞
Kita tidak mampu mengubah manusia , Melainkan Manusia itu sendiri yang berkehendak untuk berubah . Jangan pernah berhenti mendengar NASIHAT kerana Hati akan Buta apabila kehilangan NASIHAT . Sesibuk manapun kita jangan sampai kita mengabaikan ibubapa kita.

No comments:

Post a Comment